We hebben een winnaar! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu We hebben een winnaar! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

We hebben een winnaar!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

26 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik heb de hoofdprijs gewonnen! Whoopwhoop! Een overnachting voor twee personen in het Lionsdive beach hotel! Inclusief een heerlijk ontbijtje, wat wil je nog meer? Zo blij als een Robinson dat ik dan eindelijk weer een keer warm kan douchen. Wanneer ik daar heen ga? Dat weet ik nog niet, misschien wacht ik wel tot nadat mijn ouders hier zijn geweest, heb ik voor dan nog een leuk weekendje tegoed!

Niet alleen met de hoofdprijs ben ik een winnaar, maar we hebben ook eindelijk een nieuwe auto. José en ik zijn sinds vorige week de trotse eigenaar van een Nisan Sentra uit 1999. Mijn eerste autootje! Tot nu toe rijdt hij heerlijk, zó veel beter dan degene die wij hadden!

Afgelopen weekend zijn we, hoe kan het ook anders, naar het strand geweest. We waren op weg naar Casa Bou, maar helaas hebben we dit strand niet gevonden. Nadat we een verkeerde afslag hadden genomen besloten we om gewoon een strandje uit te kiezen waar we nog niet geweest waren. Onze eindbestemming: Playa Daai Booi. José had haar slackline mee, een band die je tussen twee bomen spant om er overheen te lopen en trucjes te doen. Laat ik zo zeggen: Stap 1 is gelukt, er überhaupt 3 seconden op staan..

Omdat ik al een aantal keer verteld heb hoe mooi de stranden zijn, wit zand, blauwe zee, palmboompjes, zal ik nu wat meer vertellen over de onderwaterwereld! Het water hier op Curaçao is heel erg helder, je kan er super snorkelen. Zelfs als je tot je knieën in het water staat zwemmen er al mega vissen om je heen. Bij Playa Daai Booi was verderop in het water een heel helder stuk, hier zwommen super veel vissen. Het leek wel alsof je in een aquarium aan het zwemmen bent! Er zijn hier hele grote vissen die aan het koraal zitten te knagen. Als je aan het snorkelen bent dan hoor je dit zelfs gewoon. Deze grote vissen hebben zelfs tanden om er aan te kunnen knagen, laat ik dit nou speciaal voor jullie op de foto gezet hebben  (Foto’s maken onder water blijft nog erg lastig, maar er zit al een stijgende lijn in!)

Verder zijn er veel andere soorten vissen, er zijn eigenlijk gewoon heel erg veel vissen.

Zondag wouden we eigenlijk gaan kijken naar de kindercarnaval, even iets anders dan weer een dag op het strand liggen. Carnaval hier op Curaçao is echt een heel groot ding, er is bijna iedere dag wel een optocht! Voordat we naar de straat van de optocht zijn gegaan, hebben we een ‘fort’ bezocht die voor de Julianabrug staat. Hier heb je een super mooi uitzicht over Willemstad. Toen we vervolgens bij de optocht aankwamen bleek dat deze pas om drie uur begon in plaats van om een uur. Omdat twee uur wachten wel erg lang was, en omdat er s middags Cabana beach festival was zijn we maar weer weggegaan. ’s Middags heb ik met Tess en Tara nog even bij St Tropez gezwommen om af te koelen. Daarna zijn we met een groepje naar Cabana gegaan voor het beach festival! Voordat we echt naar het festival gingen hebben we bij mambo beach, het strandje ernaast, gegeten. Toen we zaten te eten kwam daar ineens mijn oud basisschoolgenootje Marciano aangelopen met zijn familie. Super toevallig!
Na het eten zijn we naar het feest gelopen, het zag er heel gaaf uit, allemaal feestende mensen op het strand. Wat alleen een beetje jammer was, was dat het zo donker was dat je eigenlijk niemand herkende of kon zien.

Om even terug te komen op het carnaval gebeuren, we gaan het echte Curaçaose carnaval mee maken! Morgenavond gaan we met een groep van wereldstage naar een echte Jump-in. Rond carnaval zijn er super veel jump-in’s, dit zijn all in feesten die van ongeveer zeven tot elf uur duren. Morgen is er bij de jump-in een kleine glow optocht vooraf waarin wij meelopen! Voor komende zondag, de grand march, en dinsdag, afscheid van de grote carnaval, hebben wij ook kaarten om in een vak te staan. Tussen de locals lekker carnaval vieren.

Planning voor deze week:
Donderdag jump-in,
Vrijdag: Hollands carnaval bij café de tijd en Full moon party bij Kokomo Beach,
Zaterdag: Strandrustdag
Zondag: Carnaval

Volgende week zal ik uitgebreid verslag uitbrengen van hoe alles is geweest!

  • 26 Februari 2014 - 13:43

    Frederica:

    Superleuk! heel veel plezier xx

  • 27 Februari 2014 - 10:13

    Marijke:

    Aso! ;) partyze!

  • 28 Februari 2014 - 18:38

    Marle:

    Die onderwater foto's!! <3 <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 19820

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: