SUPen, springbreak en een barbecue op het strand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu SUPen, springbreak en een barbecue op het strand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

SUPen, springbreak en een barbecue op het strand

Blijf op de hoogte en volg Caroline

27 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Zoals beloofd hierbij het verhaal over mijn afgelopen twee weekenden. Ik kan niet beloven dat het een kort verhaal wordt, want we hebben weer teveel meegemaakt!

Vorig weekend (nadat we op vrijdag alle kakkerlakken uit de auto verwijderd hadden) hebben we op zaterdag een sportieve dag gehad. We zijn wezen SUPen! SUPen is staand op een surfplank peddelen. Voordat we gingen SUPen moest José eerst ‘s morgens naar de fysio. Renee en ik konden gewoon mee omdat José haar fysio aan het spaanse water zit waar we ook zouden gaan SUPen. Renee en ik hebben tijdens de behandeling lekker aan het water gezeten en van het uitzicht genoten. Rond het spaanse water staan heel veel hele mooie, dure huizen en er liggen veel mooie bootjes in het water. Genoeg om naar te kijken dus!
Nadat José klaar was zijn we doorgereden richting het SUPen, dit zat aan de andere kant van het water. Omdat we nog heel vroeg waren, we gingen pas rond vier uur SUPen, zijn we eerst nog doorgereden en hebben we rondgekeken bij een verlaten strandje en vanaf een verlaten gebouw waar we heel mooi uitzicht hadden.

Het SUPen was super leuk, met een groep van elf mensen werden we eerst met de boot naar de SUPs toegebracht. Gelukkig mochten we met de boot, want anders hadden we tegen de wind in moeten peddelen. Ik had verwacht dat het SUPen heel moeilijk zou zijn, maar dat viel reuze mee. Het was super leuk om te doen en om de omgeving te zien. Na een tour van ongeveer twee uur hebben we met de hele groep gebarbecued bij de jongens om vervolgens (hoe kan het ook anders) onszelf richting Bermuda te verplaatsen en een feestje te vieren.

Het was zo’n leuk feestje dat de volgende dag niet heel actief was. We zijn met een groep naar Cas Abao geweest, de vriendinnen van Tess waren hier nog bij en wouden graag een echt mooi strand zien dus zijn we daar geweest! ’s Avonds hebben Renee, Jord, Tess, haar vriendinnen en ik heerlijk gegeten bij Zanzibar. Dit is het strand direct naast alle vakantie resorts: chogogo, papagayo en ga zo maar door. We hebben lekker op het strand gezeten en een mooi weekend afgesloten met een lekker etentje.
Afgelopen weekend was wederom een druk weekend. Vrijdag hebben we voor Bas zijn verjaardag gebarbecued op het strand. Achter ons huis zit Rock Beach, een klein stukje aangelegd strand waar je op bepaalde dagen kunt barbecueën. Het is een mooie plek die gerund wordt door twee jonge meiden. Het was echt super gezellig en ook heel lekker. Het was geen barbecue met allemaal hompen vlees, maar met echt lekkere stukjes vlees en vis. Na het eten zijn we met een groep (wederom) naar Bermuda gegaan. Op vrijdag is er altijd ladies night dus dan mogen de vrouwen gratis naar binnen. Bij Bermuda zat een kapster waarbij je gratis je haar kon laten stijlen, dit hebben Tess en ik natuurlijk even laten doen! Verder was het niet heel bijzonder, iedereen was ook moe van de week dus we zijn redelijk snel weer naar huis gegaan.

Zaterdag moest José naar de atletiek baan om daar te helpen, helaas kon ze daardoor niet mee naar Springbreak op Kokomo. Tess, Renee, Melody en ik zijn toen met z’n vieren naar Kokomo gereden om de hele dag te feesten. Ja, nu komt het antwoord op de vraag hoe het kan dat Renee, Tess en ik onszelf terug vonden in de VIP ruimte en op het podium naast de dj.

Bij springbreak waren allemaal activiteiten te doen. Melody, Renee en ik zijn op een banaan achter de boot geweest, je kon beachvoetballen, waterballonnengevecht en ga zo maar door. Rond een uurtje of half acht (denk ik) gingen we even een patatje eten. Toen we net zaten te eten kwam er een jongen aan die Tess kende. Althans hij kende Tess maar zij hem niet. Hij was (facebook)vrienden met Laura en had de foto’s die zij gemaakt hebben toen de meiden hier waren gezien. Hij kwam uiteindelijk bij ons aan tafel zitten en we raakte een beetje aan de praat. Op een gegeven moment vroeg hij aan ons wat wij hier eigenlijk deden. Als antwoord hierop gaf ik een onzinverhaal dat Tess en ik net ons eigen bedrijfje waren begonnen. Hij vond dit super interessant en vroeg door, waarop Tess en ik hem wijs hebben gemaakt dat wij een bedrijf hadden die sportspullen importeert en de sportvoorzieningen bij scholen wil verbeteren. Hij was helemaal onder de indruk van onze plannen en doorzettingsvermogen en dat we zoiets aan durven.

Nadat ik mijn patat op had liep ik weg om even naar de wc te gaan. Toen ik terug kwam uit de wc stond Tess voor mij met super grote ogen en zegt, hij heeft ook gelogen! Dus ik natuurlijk helemaal verbaasd van huh hoe bedoel je?? Wat bleek, hij had ons verteld dat ze vroeg naar huis moesten omdat ze de volgende dag naar Miami zouden vlieggen. Dit was helemaal niet waar, hij moest weg omdat hij moest draaien want hij was de dj! Wij hebben dus gewoon een onzinverhaal tegen de dj staan houden en hij tegen ons!

Nog een beetje in shock liepen we richting het podium waar we hem in de vip ruimte zagen staan. Toen we langs liepen riep hij ons en kregen we vip bandjes! Jawel! Daar stonden we ineens in de vip ruimte met z’n drieën! Wat een mooie avond. De rest van de avond hebben we met z’n drieën in de vip en op het podium staan feesten.

Zondag zijn Tess en José gaan wandelen bij westpunt. Ik had hier niet zoveel zin in dus ben thuis gebleven. Ik was een beetje uitgeput door alles wat ik hier meemaakt dus heb even een dagje rustig aan gedaan. Uiteindelijk heb ik lekker bij St Tropez gelegen en ben ik ’s avonds met Sharon, Dorian en Silvana naar de Yachtclub geweest, er was een grote visserswedstrijd en daar zijn we even gaan kijken.

Inmiddels zit ik alweer in de achtste week van mijn stage. Veel mensen vragen ook hoe het daarmee gaat. Het is zo dat ik hier niet zoveel over mag vertellen in verband met bedrijfsgevoelige informatie. Wat ik wel kan zeggen is dat ik iedere dag van half acht tot vijf op kantoor zit en het best wel vermoeiend is! Zodra ik weer in Nederland ben zal ik hier meer over vertellen.

Gelukkig is het weekend alweer in zicht en daar horen de nodige plannen bij. Morgen gaan we met Geralda en Minke (Geralda is een zwemvriendin van José) barbecueën en naar bar 27, hier is open stage dus gaan er allemaal mensen optreden. Zaterdag dan gaan we naar een basisschool die een inzamelingsactie heeft om de school te verbeteren en daarna gaan we shoppen. De moeder van José komt ook zaterdag aan en daarom gaan we zondag lekker met z’n allen richting westpunt om daar een mooi strandje te laten zien. Kortom genoeg om naar toe te leven, maar nu eerst weer hard aan het werk want het is nog geen vrijdag helaas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 19815

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: