Eilandhoppen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Caroline - WaarBenJij.nu Eilandhoppen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Caroline - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen

Blijf op de hoogte en volg Caroline

28 April 2014 | Bonaire, Bonaire

Soms zijn er van die momenten dat dingen heel toevallig heel goed uitkomen.

Het bedrijf waar ik voor werk, Curaçao Foods trade, heeft ook een magazijn op Bonaire. Op dit moment ben ik onderzoek aan het doen naar de voorraad en de manieren van bestellen op Curaçao. Drie weken geleden werd ik door de directeur erbij geroepen om iets te overleggen. Of het niet misschien mogelijk is dat ik naast de voorraad hier op Curaçao ook kan kijken naar ons aanbod op Bonaire. Dan zou ik wel even op en neer moeten naar Bonaire om de voorraad te tellen en om inzicht te krijgen in hoe het magazijn er daar uitziet. Maar, alleen als het niet teveel zou worden naast mijn huidige opdracht én als ik het echt leuk vond om te doen. Ik moest er maar even een nachtje over slapen en dan zouden we het er weer over hebben. Nachtje over slapen?!? Na de zin ‘even naar Bonaire’ was ik al om! Al zou ik daar drie dagen lang in het magazijn moeten tellen!

Samen met mijn collega Leo hebben we een dag geprikt om naar ons magazijn in Bonaire te gaan. Leo kwam met het idee om op dinsdag 15 april te gaan, of dit voor mij ook goed uitkwam. Dit was het moment dat dingen heel toevallig heel goed uitkomen! Pap en mam zouden die maandag tot en met woensdag op Bonaire zijn, dus dan kon ik mooi nog even met hun over het eiland. Voor je stage naar Bonaire precies op de dag dat je ouders daar ook zijn!

Dinsdag 15 april was het dan zover, op naar Bonaire! Om 4.45 (ja dit is geen typ fout) werd ik opgehaald door Leo om naar het vliegveld te gaan. We vlogen om ’s morgen 7 uur zodat we genoeg tijd zouden hebben in het magazijn. Het vliegtuigje waar we mee vlogen was echt heel erg klein. In het vliegtuig gingen heel veel mensen in pak mee, er zijn veel mensen die wonen op Curaçao en werken op Bonaire. Het is eigenlijk een soort treinverbinding! De vlucht was echt prima en super kort, je stijgt op en je land alweer. Al met al zit er maximaal 15 minuten tussen het opstijgen en het landen.

Eenmaal aangekomen op Bonaire konden we onze huurauto ophalen en zijn we naar het magazijn gereden. In het magazijn zijn we de hele ochtend bezig geweest met tellen. Het enige wat we na de lunch nog zouden moeten doen is het magazijn opmeten en sommige dingen hertellen. Hier heb ik even een klein stokje voor gestoken. Als we voor de lunch namelijk alles af zouden hebben, zouden we daarna niet meer terug hoeven te komen en zouden we meer tijd over houden voor leuke dingen! Dus Leo overgehaald, snel het magazijn gemeten en de lijsten nog een keer gecheckt. Rond een uurtje of een waren we klaar en was het tijd om het eiland te gaan ontdekken!

Eerst ben ik met Leo een rondje over het eiland gereden en hebben we samen geluncht. Daarna moest Leo weer naar het vliegveld want hij had de vlucht van 5 uur weer terug naar Curaçao. Ik mocht mijn eigen terugvlucht kiezen en heb er daarom voor gekozen om de vlucht van 9 uur te nemen zodat ik nog samen met mijn ouders iets van het eiland kon zien. Op het vliegveld zat pap al op mij te wachten en samen zijn we naar hun huisje gereden. Mam was net klaar met werken en zat daar alweer op ons te wachten.

Met z’n drieën zijn we langs de zoutpannen van Bonaire gereden. Dit was heel mooi om te zien, omdat de zoutpannen helemaal roze van kleur zijn! De weg die langs de roze velden loopt, loopt ook heel dicht langs zee. Op een gegeven moment toen we even uit de auto stapte om rond te kijken kon je heel mooi aan de ene kant van de weg een helder blauwe zee zien en aan de andere kant heel roze water. Dit zag er mooi maar wel een beetje gek uit. (Foto volgt later, ik moet de foto's zelf nog krijgen!)

Naast de zoutpannen staan er ook allemaal zouthuisjes. Dit zijn huisjes waar vroeger de arbeiders woonden die op de zoutpannen werkte. De huisjes zijn (zoals op de foto te zien) heel erg klein!

Na het rondje over het eiland hebben we gegeten op een steiger aan het water. Daarna moest ik ook snel weer naar het vliegveld omdat ik weer terug moest naar Curaçao. De volgende dag moest ik gewoon weer om half acht op kantoor zitten helaas.

Bonaire is vergeleken met Curaçao echt een heel mooi eiland. Op Curaçao zitten alle gebouwen verstopt achter hekken en tralies en dit is op Bonaire helemaal niet het geval. Doordat alles op Bonaire meer open is oogt het ook meteen veel vriendelijker. Ook zijn de gebouwen allemaal veel beter onderhouden en zijn de bouwstijlen mooier dan op Curaçao. Het eiland is wel echt heel klein, in een halve dag heb ik de helft van het eiland al gezien!

Hierbij mijn verhaal over Bonaire. Zoals jullie misschien wel gezien hebben is het al een tijdje geleden dat ik daar geweest ben. De afgelopen week heb ik namelijk heerlijk vakantie gevierd op dit eiland! Om jullie allemaal een beetje bij te praten van mijn belevenissen beloof ik dat ik ergens deze week (morgen of vrijdag) een update zal geven over mijn vakantie, zodat jullie weer helemaal bij zijn!

  • 28 April 2014 - 23:11

    Jeanette:

    Leuk verslag.wat zal je blij geweest zijn je ouders te hebben ontmoet! Halve dag het eiland gezien te hebben kan..maar de onderwaterwereld schijnt daar echt wel mooi te zijn. Onze tandarts duikt en snorkelt er vaak,1 week lang, dus zou dat zeker nog eens doen als je de kans krijgt..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 19770

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: