De blauwe kamer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu De blauwe kamer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

De blauwe kamer

Blijf op de hoogte en volg Caroline

09 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Na lang wachten was het dan zover, het concert van Marco Borsato! Het concert was op de kleine werf, dit is best dicht in de buurt van mijn huis. Het podium stond zo dat je op de achtergrond de julianabrug zag. Heel tof! In het voorprogramma stonden de Memphis Maniacs, een coverband met een rockrandje uit Nijmegen. Na ongeveer een 1,5 uur werd het podium omgebouwd en was het tijd voor Marco.

Het concert van Marco was heel erg goed. Op een gegeven moment had hij wel wat veel langzame nummers achter elkaar waardoor je inkakte, maar de echte meezingers zijn zeker ook allemaal voorbij gekomen! Op een gegeven moment heeft hij zelfs met zijn dochtertje gezongen, dit was voor het eerst dat zij echt in zijn concert mee mocht zingen. In de pauze trad Julia Toorn, de winnares van The Voice op, super leuk. Na het concert dat inclusief voorprogramma meer dan 4 uur had geduurd zijn we nog even op de foto geweest met Julia en de Mephis Maniacs en zijn we naar huis gewandeld. Zondag zouden we naar de blauwe kamer gaan en we wouden niet te laat vertrekken.

Zondag zijn we dus naar de blauwe kamer geweest. De blauwe kamer is een grot waar je in kunt zwemmen en wat heel mooi zou moeten zijn. Zou moeten zijn ja. Na ik denk ongeveer een half uurtje gekanood te hebben kwamen we aan bij de blauwe kamer. Ik dacht dat het licht van boven de grot in scheen waardoor het heel mooi verlicht zou zijn. Dit was helaas niet zo. Het was een lage gleuf in de rots waar je onderdoor moest zwemmen. Eenmaal binnen was het eigenlijk heel donker en niet echt bijzonder. Als je van binnen door het water naar buiten keek was het wel echt heel blauw. Waarschijnlijk zijn wij op het verkeerde moment daar geweest, als de zon lager staat schijnt hij beter naar binnen.

Op de terugweg hebben we met de kanos aan een vissersboei aangelegd en even buiten de boot gekeken. Dit was wel echt heel erg mooi. Onder water waren hele grote bollen koraal en wit pijpkoraal.

Verder terug hebben we even aangelegd bij het zwarte strand. Dit is een strand met allemaal zwarte stenen. Hier gingen we ook snorkelen, maar omdat ik de hele tijd geprikt werd door kwallen ben ik snel weer uit het water gegaan! Ja je hebt hier dus wel best veel kwallen op sommige plekken. Je ziet ze niet want ze zijn heel klein. Ze schieten een soort van vislijnen door het water heen die prikken. Je moet je voorstellen dat het niet heel prettig is als je de hele tijd een stuiptrekking krijgt terwijl je probeert te zwemmen!

’s Avonds hebben we heerlijk bij de herberg van de mama van Tess gegeten. In de herberg was een hele grote schone keuken met oven, hier heeft Tess een heerlijke tortellini ovenschotel gemaakt.

Deze week hebben we niet heel veel gedaan ’s avonds. De moeder van Tess is dinsdag weer vertrokken dus daar hadden we maandag nog even lekker mee gegeten. Iedereen is best een beetje kapot van de afgelopen tijd dus daarom hebben we even rustig aangedaan.

Wel hebben we geprobeerd borden door de tralies naar buiten te frisbeeën, ik kan je vertellen dit werkt niet. Frisbees door de houten ramen daarentegen werkt prima!