Mijn eerste duik is een feit! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Mijn eerste duik is een feit! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Mijn eerste duik is een feit!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

16 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag is mijn laatste stageweek aangebroken! Nog maar een paar dagen stage en dan is het (eindelijk) voorbij! Wel heel jammer dat dat ook betekend dat ik bijna weer terug moet, maar dat is gelukkig pas een weekje later. José is afgelopen week helaas wel al vertrokken. De laatste twee weken had zij hier lekker vakantie met Nick, maar nu moest ze echt terug omdat ze haar eindgesprek heeft deze week.

Lieve José, bedankt voor de gezelligheid, de gekkigheid en de steun op moeilijke momenten. Bedankt voor alle ochtenden dat je vroeger op moest staan om mij weg te brengen en bedankt voor alle ochtenden dat ik vroeger op moest staan om jou weg te brengen! Ook bedankt voor het verjagen van alle kakkerlakken in La Cucaracha. Ik vond het super tof om hier samen met jou heen te gaan en alles samen te beleven. De autoproblemen, de huisgenootproblemen maar vooral ook de stranddagen, het surfen, de Christoffelberg, het slacklinen en ga zo nog maar even door. Tot snel in Nederland, dan gaan we snel in onze dikke truien verhalen ophalen bij de plek waar het allemaal begonnen is: Finnegans!

Nadat José donderdag in het vliegtuig gestapt was, moest dit natuurlijk even traditioneel afgesloten worden met een feestje. Ik ben ’s avonds met Jort en Bandy naar bermuda geweest. Op donderdag is er altijd radje draaien bij bermuda, hier zijn wij eigenlijk nooit naar toe gegaan omdat we vaak op woensdag naar Cabana gaan en dan op donderdag na het eten van vermoeidheid ons bed in rollen. Deze woensdag waren we niet naar cabana geweest dus Bermuda klonk als een topplan.

Op donderdag heb je dus radje draaien, dit houdt in dat je een muntje betaald om een slinger aan een rad te geven. Op dit rad staan verschillende soorten drankjes en of je moet betalen of dat je het krijgt. Jort had helaas de eerste ronde de pech dat hij een bucket met bier moest betalen. Daarna had ik gedraaid en had ik een fles wijn gewonnen! Bier+wijn= een gezellige avond. Het was echt een super gezellige avond. Ze hadden leuke muziek en iedereen ging helemaal los. Op de terugweg van bermuda hebben we nog een broodje gegeten op de boot om vervolgens voldaan en moe naar huis te lopen. Bleek het alweer 3 uur te zijn geweest.. OEPS! Het was in ieder geval een leuke avond.

Vrijdag was een beetje een zware dag op stage. Gelukkig had ik donderdag alles ingeleverd en was Victor ook nog weg dus had ik niet veel te doen. Helaas hadden we geen vrij gekregen om voetbal te kijken, maar ik had de livestream hier op werk aangezet en steeds meer collega’s kwamen om mij heen staan om ook stiekem mee te kijken. Uiteindelijk stonden we met z’n allen om mijn laptop en hebben we alsnog gezellig voetbal gekeken. Op een gegeven moment moest een collega zo hard lachen dat hij letterlijk hier op de grond zat. Nelie, een andere collega moest hier weer om lachen, maar haar lach is zo aanstekelijk dat iedereen de slappe lach kreeg. Hierdoor hadden we bijna een doelpunt gemist…

Zaterdag heb ik rustig aan gedaan. Een beetje shoppen, een beetje liggen op het strand met Tess en een klein drankje bij het piekuur van Zanzibar. Hier was het heel rustig dus zijn we snel weer naar huis gegaan. We hadden ook niet in de planning om zo lang daar te blijven, want de volgende dag zouden we gaan duiken!

Het duiken was echt super gaaf. Samen met Sharon, Tess, Eef en Eva (vriendinnetje van Eef) zijn we naar Dive Nas geweest om hier een introductieduik te doen. Toen Bas, onze instructeur, alles begon uit te leggen zag je bij iedereen de paniek een beetje opkomen. Waar gaaaaat dit allemaal over?!?

Na het praatje was het tijd om onze mooie pakjes aan te doen. Iedereen (behalve ik, die van mij zat precies goed gheghe) werd in een veel te klein wetsuit gehesen om vervolgens een riem vol lood om te krijgen en daaroverheen dan het vest met de luchttank. Toen we onszelf richting de foto hadden geschuifeld kwamen we erachter dat het wel handig was om ook vinnen mee te nemen. Met z’n allen als een stelletje pinguïns terug geschuifeld om die vinnen op een onmogelijke manier op te pakken en volledig bepakt richting het water te waggelen.

In het water was het even chaos. We waren met 5 meiden en 2 instructeurs en het water was best wel wild waardoor iedereen de hele tijd van elkaar wegdreef. Toen iedereen uiteindelijk weer bij elkaar was hebben we een paar oefeningen gedaan. Na de oefeningen was het tijd om te kijken of we ook een beetje verder onder water konden komen! Al duikend zijn we steeds verder onder water gezwommen tot uiteindelijk een diepte van ongeveer 7 meter. Het was echt super gaaf om te doen! Je kunt eindelijk rustig naar de vissen kijken zonder dat je in ademnood raakt. Ik had verwacht dat ik heel veel last van mijn oren zou krijgen en dat ik daarom niet heel diep zou kunnen komen, maar dit viel reuze mee. Introductieduik: Check!

Deze week is mijn laatste week op stage. Volgende week ga ik de laatste dagen samen met Tess onze tijd hier afsluiten in het Lionsdive. Dit betekend dat we deze week voor het laatst nog alle dingen met de mensen van hier gaan doen. Vanavond zullen wij onszelf richting de karaokebar begeven, morgen hebben we een feestje van Bandy, woensdag voor de laatste keer heel hard los bij Cabana om vervolgens donderdag misschien nog een keer een pasje te wagen in Bermuda. Kortom, mijn laatste stageweek overleef ik zeker nog wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 19778

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: