Vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Klaar, finito, over, voorbij! Nog een klein uurtje en dan is het eindelijk zover, dan is mijn stage hier afgelopen. Na 20 weken lang op een kantoor zonder ramen te hebben gezeten kan ik eindelijk zeggen dat ik mijn verslagen heb laten ondertekenen en voor goedkeuring naar school door heb gestuurd.

Na gister mijn eindgesprek gehad te hebben heb ik ’s avonds de traktatie voor op werk in elkaar geknutseld. Het is hier heel gebruikelijk dat als je jarig bent of iets te vieren hebt dat je trakteert. Die traktaties zijn het liefst of een pastechi (een heel vet gefrituurd soort broodje met vulling) of een hele zoete taart en dan het liefst geserveerd met een glas cola. Omdat hier in het bedrijf heel veel werknemers ’s morgens op kantoor komen en daarna de hele dag weg zijn is de tijd om te trakteren acht uur ’s morgens. Heerlijk als je net wakker bent zo’n vette pastechi!

Ik had een taart gemaakt zoals ik hem in Nederland ook wel eens maak, van kant en klare cake, die vullen en daarna versieren. In Nederland vindt iedereen hem altijd te zoet, maar hier viel die heel goed in de smaak! Een paar van mijn collega’s vroegen zelfs of ze niet toevallig nog een stukje mochten.

Dag Angelique, de vrouw die altijd dubbel lach om alle wat ik deed of als ik weer eens iets in het Papiaments zei. Dag Nelie met je veel te aanstekelijke lach. Dag Fatima, een van de sterkste vrouwen die ik in mijn leven heb ontmoet. Dag Wendy, Blanca en Lucy, bedankt voor alle keren dat ik moest lachen om dat jullie weer gek mensen na liepen te doen in het kantoor. Dag merchendisers, leuk dat ik een keer met jullie mee mocht naar de supermarkt en ik zal de ochtenden missen waarin alle nagels en outfits als op een catwalk hier geshowd werden. Dag prepackers, bedankt voor alle snoepjes die ik bij jullie ben komen halen. Dag Monika, de serieuze maar zeker ook hele lieve mama binnen het bedrijf. Dag Nelie en Liesje van de Balie. Dag Tessa, de vrouw die altijd perfect gekleed op inmens hoge hakken door kantoor liep. Dag Julie, denk aan je hart, alles komt goed! Dag Carlos en Hamilton, de verkopers van de trucks die ik iedere vrijdag moest controleren. Misschien tot vanavond bij Cabana of dit weekend in bermuda. Dag Leo, bedankt voor de spareribs en het lachen om belachelijke dingen. Dag Alex, bedankt voor het leren tellen in het Spaans. Dag Angel, Ready? Ready. Oke. Oke Oke. Thenk joe Cerolijn. Dag Mertico, Jonathan en Robertico, bedankt voor alle Dushi’s, E E E en Ai noooo Swaaaaa momenten en natuurlijk de kipsaté met friet!
Nu ik klaar ben met mijn stage betekend dit niet dat ik per direct terug ben in Nederland. Gelukkig heb ik nog een weekje vrij om nog even van de zon, de zee en het strand te genieten!

  • 18 Juni 2014 - 22:11

    Frederica:

    Bijna terug!! En dan zie ik je weer :D xx

  • 18 Juni 2014 - 22:28

    Eefje:

    Alsof je nog geen zon, zee en strand genoeg hebt gezien:P. Geniet van de laatste week en maak er een mooi feestje van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 19816

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: