Home sweet home - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Caroline - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Caroline - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Caroline

06 Juli 2014 | Nederland, Groningen

Helaas is het zo ver, ik ben alweer meer dan een week terug in Nederland. De laatste dagen heb ik heerlijk met Tess in het Lions dive & beach hotel gezeten om zo onze ervaring op Curaçao af te sluiten. Wat vooral heel lekker was, een groot bed met dekens en een warme douche!

Tijdens die laatste dagen heb ik ook nog twee keer gedoken. De laatste duik was bij de Tugboot, dit is een wrak die ongeveer op zes meter diepte ligt. Voordat we naar de Tugboot gingen hebben we eerst een stuk verder gedoken waar we weer hele gave dingen hebben gezien. Hier heb ik onder andere ook een lionsfish gezien. Voor de duik had Huib aangegeven om brood mee te nemen, want dan komen alle vissen naar je toe en maakt hij foto’s. Van iemand anders had ik de tip gekregen om een banaan mee te nemen omdat de vissen deze letterlijk uit je hand eten. Zo gezegd, zo gedaan, met brood en banaan bij de Tugboot. Ik heb nog nooit zoveel vissen van zo dichtbij gezien! Op een gegeven moment kwamen er ook hele grote vissen op de banaan af, dat was wel even slikken. Gelukkig deden de vissen niets en knabbelde ze voorzichtig aan de banaan.

Na deze super gave laatste duik moest ik nog mijn theorie examen afleggen. Dit was een toets met 80 vragen dus dat is nog wel even pittig. Gelukkig heb ik hem met maar 9 fouten gemaakt (je mag er 20 maken) en kan ik nu zeggen dat ik mijn Open water brevet heb gehaald! Ik ben officieel Naui Scuba Diver! :)

Donderdag was het tijd om weer naar Nederland te gaan. La Cucaracha (onze mooie, lieve, trouwe auto) hebben we door kunnen verkopen dus we zijn met de taxi nog een keer over de Julianabrug richting het vliegveld gescheurd. Op het vliegveld was het eerst nog een beetje spannend of ik wel mee mocht, ze hadden geen stoel voor mij. Gelukkig was dit redelijk snel opgelost en kon ik (helaas) toch mee met het vliegtuig. In het vliegtuig zat ik naast een heerlijke Antilliaanse vrouw vol verhalen en vragen. Leuk om nog even het echte accent naast je te hebben.

De vlucht is verder goed verlopen en we zijn veilig in Nederland weer aangekomen. De zaterdag na terugkomst hadden we een barbecue met familie en vrienden en afgelopen week heb ik met de meeste vrienden alweer een drankje gedaan. Het is heel gek om weer terug te zijn maar aan de andere kant ook niet. Het voelt niet alsof ik een half jaar weg ben geweest. Wat ik wel merk is dat ik nu alweer gek word van al het geplan en geregel. Op Curaçao was het allemaal tranquilo en het komt wel goed en hier moet alles strak gepland worden.

Iets anders wat wel even wennen is, is het verkeer. Iedereen rijdt hier heel netjes en heel langzaam! Op Curaçao heb je geen aangegeven maximum snelheid dus je rijdt wat bij de weg past, dat is hier wel even anders. Ook de stoplichten zijn hier anders. Die zijn groot! Dat is echt niet normaal. De stoplichten in Nederland zijn echt voor blinde mensen zo groot. Eerst was ik ook een beetje bang met fietsen want ik dacht hoe kom je ooit tussen die auto’s door. Maar omdat iedereen zo netjes rijdt kun je het allemaal heel makkelijk inschatten, dat was ik even vergeten!

Afgelopen maanden heb ik echt heel erg genoten op Curaçao. Ook al was stage af en toe een beetje lastig, ik heb zoveel gave dingen gedaan en zoveel nieuwe leuke mensen leren kennen dat ik echt een toptijd heb gehad. Ik zou ook niet eenduidig aan kunnen geven wat ik het vetste vond om te doen, want we hebben zoveel leuke dingen gedaan! Het enige wat wel echt duidelijk is wat gewoon echt heel lekker is, is dat je na werk in je korte broek op het terras gaat zitten en ieder weekend naar het strand kunt. Zo heb je altijd een heel erg vrij gevoel. Dit ga ik zeker heel erg missen hier in het regenachtige Nederland.

Afgelopen week ben ik weer verhuisd naar Grun, dus mijn reis is nu echt helemaal voorbij. Dit betekent ook dat dit het laatste verhaal is wat ik over mijn reis met jullie kan delen! Alle lezers bedankt voor het volgen van mijn verhalen, ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Liefs,
Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2975
Totaal aantal bezoekers 19777

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: