Vakantietijd! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Vakantietijd! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Vakantietijd!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

02 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Zoals beloofd hierbij een verhaaltje over mijn vakantie. Hoewel het voor jullie in het kikkerige Nederland misschien lijkt alsof het hier iedere dag lang leve de lol is, was ik toch heel erg blij dat ik een week lang niet iedere dag om 6 uur op hoefde te staan! Eindelijk een weekje niet iedere dag naar kantoor, maar lekker uitslapen en naar het strand!

Op donderdag de 17e is Marijke ook geland en is mijn vakantie begonnen. Door goede vrijdag en Pasen had ik gelukkig nog een paar dagen extra vrij dus extra lang vakantie.

Wat kun je nou het beste doen tijdens je vakantie? Juist uitrusten en leuke dingen doen! De eerste zaterdag zijn Marijke en ik samen met de hele groep meiden naar de 3e en laatste versie van springbreak geweest. Lekker de hele dag op het strand hangen, cocktailtje erbij en daarna nog een paar uurtjes in het donker doorfeesten. We zijn wel redelijk op tijd naar huis gegaan want zondag kon ik eindelijk mijn verjaardagscadeau inwisselen: Dolphin encounter!

Dolphin encouter houdt in dat je gaat ‘knuffelen’ met dolfijnen. Je staat tot je bovenbenen in het water en dolfijnen komen naar je toe. Na een beetje gedoe met een jonge dolfijn (Hij is nog aan het puberen en had er op dit moment geen zin in) mochten we naar een ander bassin met twee dolfijnen. Hierdoor hadden pap, Mar en ik een dolfijn voor ons drieën! De dolfijn komt voor je liggen zodat je hem kunt aaien en goed kunt bekijken. Vervolgens gaat ie ook nog even op zijn rug liggen zodat je z’n buik kunt zien. Na het aaien mag iedereen met de dolfijnen op de foto. Als laatste hebben de dolfijnen nog even laten zien welke trucjes ze allemaal kunnen. Ik zeg super geslaagd verjaardagscadeau!

De dinsdag en woensdag hebben we met z’n allen gevaren. Dinsdag hebben Marijke en ik voor mam haar verjaardag een zeiltocht naar een afgelegen baai cadeau gegeven. Heerlijk zeilen over de zee en vervolgens met een glaasje bubbels op de boot gegeten. Tegen zonsondergang zijn we weer terug de haven in gevaren. De woensdag zijn we naar klein Curaçao geweest, ik heb weer een schildpad gespot!

De dagen daarna waren wat rustiger. Donderdag hebben we pap op het vliegtuig gezet omdat die weer naar Nederland moest. ’s Middags hebben de dames de nagels laten doen op het strand en vrijdag hadden we een vrouwendag: Mam, Mar, Barb en ik hebben lekker geshopt in Punda. Zaterdag hebben we aan het zwembad gelegen om aan het eind van de middag naar het piekuur van Zanzibar te gaan, dit is de bar vlak naast het resort waar ze verbleven. Inmiddels was de moeder van Tess ook aangekomen dus konden onze mama’s mooi samen een drankje doen.

Zondag heb ik mam en Mar meegenomen naar Playa lagun om ook even de andere kant van het eiland te laten zien. Tess, Renee Sharon en de moeder van Tess hadden ’s morgens de berg beklommen en haakte later hier ook bij ons aan. Helaas was het een bewolkte dag dus hebben we niet heel lang kunnen snorkelen, als er weinig zon is zie je weinig en is het ook (geloof het of niet) best koud om te zwemmen. Om mijn vakantie af te sluiten hebben mam, Mar en ik ’s avonds gegeten bij het restaurant van Papagayo.

Afgelopen maandag en dinsdag moest ik dus gewoon weer werken helaas. Maar dit betekende nog niet helemaal het einde! Woensdag en donderdag waren op dit eiland officiële vrije dagen dus ik kon nog mooi koningsdag vieren op mam haar verjaardag! Rond een uurtje of een zijn we richting de straat vertrokken waar ik woon. Hier hadden ze allemaal kinderspellen, een rommelmarkt, allerlei podia en barretjes opgezet. Eigenlijk was het net alsof je koningsdag in Nederland viert. De kinderen hadden een strippenkaart gekregen om spelletjes mee te doen. Een van die spellen was een dunktank. Tsja, en als ze je dan uitdagen om daar op te gaan zitten dan kun je als lieve grote nicht natuurlijk geen nee zeggen! Dus zo gezegd zo gedaan, Caro op de dunktank. Na een perfecte worp van zowel neefje als nichtje (zie de foto!) toch mooi even 100 gulden verdiend met de weddenschap!

Gister heb ik helaas van iedereen afscheid moeten nemen. Mam en Mar vlogen gister weer terug en vandaag vertrekken Jacco en Barbara ook. Nu zit ik dus weer op mijn kantoortje te wachten tot het weekend is. Gelukkig duurt dat nog maar een paar uur :)



Planning van komend weekend:
Vanavond: Full moon bij Kokomo
Morgen: Concerct Marco Borsato!
Zondag: Tess gaat voor ons koken in de herberg waar haar mama verblijft, de verwachtingen zijn hoog!

  • 02 Mei 2014 - 22:30

    Frederica:

    Leuk verhaal!! :D full moon partyy nice xxx

  • 06 Mei 2014 - 17:15

    Lidy:

    Leuk verslag Caro. Ik heb natuurlijk al een heleboel gehoord van de thuiskomers. M&M zijn erg enthousiast! Wel erg fijn dat je zoveel bezoek hebt gehad.
    Liefs, Lidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 19835

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: