Er is een echo in mijn kamer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Er is een echo in mijn kamer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Er is een echo in mijn kamer

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Hier lig ik dan, laatste nachtje in mijn Curacao bedje in de Nieuwestraat. Mijn kast is leeg, mijn bureau is weer zichtbaar en de muren zijn zo wit dat het lijkt alsof alles weerkaatst wordt. Ik heb veel spullen weg moeten doen, maar ik heb gelukkig ook veel spullen met mooie herinneringen die in mijn koffer verdwenen zijn. Het is lastig om een half jaar van je leven in één koffer te moeten proppen.

Afgelopen dagen heb ik gelukkig heel veel leuke dingen gedaan om dit moment zo ver mogelijk voor me uit te schuiven. Afgelopen donderdag had ik mijn tweede duik, ik vond het toch weer heel spannend. Eenmaal aangekomen werden er allemaal moeilijke dingen uitgelegd en oefeningen voor gedaan, allemaal niet heel geruststellend. Toen ik weer in mn pak gehesen was en onder water alle oefeningen had afgerond (neutraal drijven, als een budda zweven en ook nog eens volledig je bril afzetten) waren gelukkig alle zenuwen weer weg. Het is heerlijk om te duiken! Je zweeft een beetje over het koraal en soms zwemt er bijna een vis tegen je hoofd. Ja, dit is echt al een paar keer bijna gebeurd! Tijdens het duiken heb ik een hele lange waterslang en een moreen gezien. Een moreen is typisch iets hier op het eiland, iedereen zegt altijd heb je al een moreen gezien?!? Nou ik heb nu dus een moreen gezien!

'S avonds zijn we naar de stage van Sharon geweest. Het was haar laatste dag en ze had nog een happy hour om haar stage af te sluiten. Na een uur zoeken had ik het eindelijk gevonden en hebben we heerlijk in de tuin drankjes gedaan. De stagebegeleider van Sharon is nog heel jong en we zaten met zijn vriendengroep daar te kletsen. Het was heel leuk om zo even met locals te praten en ook eens te horen hoe zij denken over ons stagiaires.

Vrijdag had ik mijn derde duik. Na het duiken heb ik bij St. tropez gelegen met mn theorieboek over het duiken. Dat is nog een best dik boek! Gelukkig werd ik vergezeld door de Heineken regatta en een witte chocoladecocktail dus was het leren goed te doen. 'S avonds hebben Tess, Jean-Paul en ik gegeten bij ginger hier in de straat. Het was Tess haar laatste stagedag en we wouden lekker uit eten om het even mooi af te sluiten.

Zaterdag hebben Tess en ik een ultimate shopdag gehouden. Heel punda en otrabanda door op zoek naar de laatste dingetjes die we nog wouden kopen. Toen het shoppen nog niet helemaal voorbij was zijn we doorgerold naar zanzi om hier ook een te kijken. Oke, ik geef het toe, we gingen voor het piekuur naar zanzi!

Zanzi was weer super gezellig. Iedereen die nog op het eiland is was daar en het was echt een mooi feestje. Ik heb met iedereen gepraat en ben met iedereen nog even op de foto geweest, deze komen wellicht later nog. Rond een uurtje of half twaalf zijn we naar huis gereden. Thuis stonden mn huisgenoten net klaar om naar bermuda te gaan. En tsja, de laatste keer dat je dat kunt doen kan je natuurlijk niet afwijzen. Dus hop, slippers gewisseld voor schoenen om vervolgens weer heel veel pasjes in bermuda te maken.

Helaas was ik na zoveel pasjes de volgende dag wel een beetje moe om veel te gaan doen. Samen met Manja ben ik op cabana gaan liggen om weer aan ons kleurtje te werken, dat telt ook als werken toch? Omdat het vakantie is vonden we dat we wel een keer op een luxe bed mochten. Dit hadden we veel eerder moeten doen, die bedden liggen nog beter als mijn bedje hier!

Vanmorgen ben ik dus begonnen met het inpakken van mijn koffer. Dit duurt echt langer dan je denkt. Na 2,5 uur rommel opruimen en inpakken zijn Tess en ik samen naar kokomo gereden om nog een keer op een natuurlijk strand te liggen en natuurlijk voetbal te kijken. Na heerlijk gezond te hebben, hebben we vandaag met de meiden nog een keer bij de heeren gegeten.

En dan zijn we aanbeland bij nu, mijn kale kamer. Morgen gaan Tess en ik naar lionsdive om hier twee nachtjes samen bij te komen en te kletsen over alles wat we hier gedaan hebben. Net hebben we van iedereen al afscheid genomen. Dit voelt heel onwerkelijk omdat ik helemaal niet het idee heb dat ik ze nu nooit meer zie. Voor mijn gevoel zitten we volgende week weer met zn alle na stage bij miles een drankje te doen, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.

We gaan de komende dagen nog even ultiem genieten. Voor morgen staat er al een flesje prosecco koud en een filmpje klaar. Deze gaan we warm gedoucht onder een dikke deken in de airco soldaat maken. Goede voorbereiding op het koude weer in Nederland!


  • 24 Juni 2014 - 15:06

    Yvonne Schut:

    Lieve Anouk, heb al je reisverslagen met plezier gelezen en ik merk dat je een fantastische tijd daar hebt gehad. Wat gaat de tijd toch snel voordat je het weet zie ik je weer in Lauwersoog :).
    Ik wens je een goede reis terug enne zo koud is het hier niet hoor. Tot gauw dikke kus Von

  • 24 Juni 2014 - 17:49

    Suzanne:

    Hey ouwe eilandhopper! Ook hier staan de drankjes weer voor je koud hoor. Dus kom maar snel terug, kun je ons helemaal bijkletsen over alles wat je hebt gedaan en gezien!
    En vergeet de souvenirs niet;)
    Groeten je D15-buddy Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 19814

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: