Voeten in het zand, drankje in de hand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Voeten in het zand, drankje in de hand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Voeten in het zand, drankje in de hand

Blijf op de hoogte en volg Caroline

08 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Mijn eerste week op Curaçao zit er alweer op. Deze week ben ik begonnen met mijn stage, dit is wel even wennen. Ik zit iedere dag van half acht tot vijf op kantoor! Het is wel al heel erg leuk, ik mag al best veel doen. Daarover op een later moment meer!
Het eerste weekend dat ik hier was moest er nog best veel geregeld worden. Mijn kamer bevat namelijk letterlijk een bed, een kast, een bureau en een stoel. Op zaterdag zijn we naar de la Curaçao geweest, een soort van grote Action waar ik een kussen, keukengerei, opbergbakjes voor mijn eten en nog wat bakken om spullen in op te bergen heb gekocht. Ik kan je vertellen, alles is te eten uit kom. Een bord heb ik namelijk nog niet..
Zondag zijn José, Renee, Tara en ik naar het strand gegaan. In onze hele mooie auto (hierover later ook nog veeeeel meer, dat beloof ik) zijn we naar het strand geweest. Op de heenweg reden we iets te hard waardoor we de afslag gemist hadden, en zijn we maar doorgereden naar westpunt. Het strand hier was niet zo mooi dus we besloten langs de kustweg terug te rijden naar het geplande strand. Eenmaal hier aangekomen was het super mooi! Wit strand, b lauw water, heel rustig, echt wat je verwacht van Curaçao!
Op de terug weg begon de auto steeds meer te tikken. (Hierbij het beloofde vervolg op de auto) Op een gegeven moment vertrouwde ik het echt niet meer waarop we de auto langs de kant stil hebben gezet. En wat bleek, in ons voorwiel zaten nog maar 2 bouten waarvan er een ook nog eens een stuk uitstak, niet oke dus. Helaas lag er achter in de auto ook geen sleutel om ze aan te draaien. In de andere wielen zaten ook maar 3 bouten dus daar konden we er ook geen van pakken om er bij op te zetten. Dag 2, droomsenario: 4 meiden langs de kant van de weg, kapotte auto, ergens in een gehucht. Gelukkig was er een aardige man die voor ons de bouten heeft aangedraaid en een kleine preek heeft gegeven dat we zo echt niet mochten rijden. We zijn gelukkig nog veilig thuis gekomen. Even voor de geruststelling van het thuisfront: Er zitten inmiddels in alle wielen 4 bouten, en in het beruchte wiel 3.
Afgelopen dinsdag heb ik ook voor het eerst hier gehockeyed! Het was heel leuk , maar wel super zwaar. Ik heb de afgelopen jaren niet meer zo hard gezweet. Verder hebben we veel met mensen samen gegeten, maar verder ook niet. Na zo’n hele dag stage waar iedereen Spaans en Papiaments praat ben je helemaal kapot.
Gister zijn we met een groepje naar een 90 party geweest. Toen dat een beetje leeg begon te lopen zijn we n aar een tentje hier om de hoek gelopen, deze was eigenlijk al dicht maar we mochten nog wel een biertje doen. Het is een tent die aan de zee ligt, we zaten bij de rotsen, voeten in het zand, drankje in de hand en de golven die voor je kapot slaan tegen de rotsen. Ik zeg, prima leventje!

Op de fotos: Het regende vandaag! NIET OKE. Hopelijk was dit de laatste keer. Op mijn werkplek tijdens de lunch, wie is de mol terug kijken met mijn trommeltje die ik van Annemiek en Tamara heb gekregen! Bord bij het laatste tentje, en nog twee uitzicht foto’s van waar ik geweest ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 19844

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: