Mijn nieuwe huisje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe huisje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe huisje

Blijf op de hoogte en volg Caroline

14 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Na een paar dagen dakloos geweest te zijn in Nederland heb ik hier op Curaçao weer mijn eigen plekje gevonden. José en ik wonen aan de Nieuwestraat nummer 7, kamer 10 en 11. Dit is een straat waar vooral heel veel studenten wonen. Aan de voorkant van ons huis zit een hek, en voordat je de hal binnenkomt zit er nog een hek. Deze hekken zijn er voor om te zorgen dat er niet ingebroken kan worden. Alle andere huizen delen, in tegenstelling tot ons, een patio. Heel gezellig, maar ook heel druk en onoverzichtelijk. Bij hun staan de hekken tegen inbrekers ook eigenlijk altijd open. Ik ben daarom heel blij dat wij in een wat kleiner, rustiger (15 personen) huis wonen.`

Het is wel een hek van tralies (zoals te zien op de foto’s) dus een echte dichte deur voor het huis hebben we niet! Ook hebben we niet echt ramen. De ramen zijn houten balkjes die je wel dicht kunt doen. Het is wel lekker dat alles in het huis open is, want zo waait het tenminste een beetje door!

Ons huis bestaat uit twee verdiepingen. Boven en beneden hebben allebei een eigen badkamer en koelkast. De keuken moet wel gedeeld worden. Beneden in de hal is er een grote eettafel en boven is een klein balkonnetje waar een picknicktafel op staat.
De badkamer en de keuken zijn heel goed te doen. De badkamer is ruim en er zit een goede douche in. Het enige dat wel een beetje vervelend is, is dat er koud water uit de douche komt! Als je ‘s middags douchet dan valt het mee, want dan is het water opgewarmd door de zon. Helaas moet ik iedere dag voor mijn stage rond half zeven douchen dus dan is het water nog ijskoud.. Ik ben benieuwd of ik hier ooit aan ga wennen! De keuken is ruim en rommelig, maar dat is te verwachten met 15 studenten in huis.. Verder leven er ook een duiven in onze keuken, deze vliegen door het hek naar binnen en eten alles op wat je hebt laten staan, niet heel hygiënisch! (José heeft er een al hoofdpijn bezorgd, ze gooit pittenzakken naar hun hoofd en daar was er een zo van geschrokken dat hij tegen het hek aan vloog!)

Mijn kamertje is echt prima. Het is een ruime kamer met een bed een kast en een bureau. Heel veel zit ik hier eigenlijk niet. Als ik uit stage kom is het ongeveer half zes en dan gaan we vaak een drankje doen bij Miles, café aan de overkant van de weg, daarna koken/eten we met een groepje. Als ik wel thuis ben zit ik vaak aan de grote tafel in de hal, dit is gezelliger en makkelijker omdat mijn bureau vol met spullen ligt.

Ik hoop dat jullie nu een beetje een beeld hebben gekregen van mijn leefomgeving!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 19851

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: