Eerste twee weken zitten erop - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Eerste twee weken zitten erop - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken zitten erop

Blijf op de hoogte en volg Caroline

16 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Mijn eerste twee weken Curaçao zitten erop! Bij deze een update van hoe de afgelopen week is geweest.

Afgelopen weekend vertelde ik al even over de zaterdag. ’s Avonds zijn Renee en ik samen naar Bermuda geweest. Bermuda is een club die bij ons achter het huis, aan de andere kant van het water zit. Er was een R&B feest in de open lucht (bermuda heeft ook een binnenzaal). Bij het feest zat ook een vrouw die gratis bodypaint op aan het sprayen was. Hier heb ik een Bengaalse tijger op mijn arm laten zetten. Hij was watervast, dus op de strandfoto’s staat hij nog in volle glorie op mijn arm! Helaas moest ik hem er zondag avond voor stage weer afhalen.

Stage is nog steeds heel erg wennen, de dingen die ik mag doen zijn heel leuk, maar de dagen zijn echt wel heel lang, ik zit iedere dag van half acht tot vijf op kantoor. Afgelopen dinsdag is de tweede stagiair bij het bedrijf aangekomen, zijn naam is Jord en heeft afgelopen jaar zijn bachelor gehaald. Op dit moment heeft hij een tussenjaar om te kijken welke master hij wil gaan doen. Het is heel gezellig, omdat ik nu iemand heb om mijn ervaringen mee te delen!

Om het bedrijf beter te leren kennen moet je bij elk onderdeel van het bedrijf een keer meelopen. Afgelopen donderdag op mijn verjaardag moest ik meelopen met de merchendisers, merchendisers zorgen ervoor dat onze producten in de schappen komen te liggen, later zal ik een keer een duidelijk stukje over mijn stage schrijven. Terwijl ik in de supermarkt stond werd ik gebeld dat er een taart en bloemen voor mij waren bezorgd en of ik even naar kantoor wou komen. Super leuk! Dus ik, hup naar de auto, gaat de auto niet aan. Nog een keer proberen, hhm nee nogsteeds niet. Zelfs als ik hem op contact deed ging de radio niet aan en de ramen konden niet open. Conclusie: Accu leeg… Dus ik werk gebeld, gelukkig hebben ze met opgehaald. Toen ik op m’n werk aankwam was daar een hele mooie bos bloemen en een chocolade taart! Van het thuisfront! Op dat moment voelde ik me echt jarig :D ‘S avonds hebben we met een hele groep van de taart gegeten (en vrijdag en zaterdag ook nog…)

De huurbaas van de auto heeft naar de auto gekeken en zei dat er niets aan de hand was en dat hij gewoon startte. Hij heeft hem weer afgeleverd bij mijn werk dus ik kon zo weer naar huis. Wel heel toevallig dat de ramen ineens veel sneller open en dicht gingen… Niets aan gedaan? Ook niet toevallig de accu opgeladen?!?

Vrijdag avond hebben we met een hele groep gebarbecued op de patio aan de overkant. Na de bbq zijn we naar Cocomo beach gereden waar een valentijnsfeest was. Het thema was gemaskerd bal, dus je moest een masker hebben. Helaas had ik de hele week geen tijd gehad om er een te kopen dus had ik er eigenlijk geen. Omdat ik toch niet zonder masker aan wou komen heb ik er zelf snel een in elkaar gezet. Er zijn ook nog prijzen mee te winnen! De eerste prijs is een overnachting voor 2 in een mooi hotel. Bij aankomst bleek dat bijna niemand een masker had gepimpt en dat mijn masker toch best een goeie zet was! Ik weet nog niet of ik er iets mee gewonnen heb, dus hier wederom een wordt vervolgd!

Gister zijn José, Renee en ik weer richting westpunt gegaan. Dit keer zijn we naar playa Lagun geweest. Op dit eiland kun je twee kanten op, richting westpunt of richting het oosten. Richting westpunt liggen alle mooie, iets minder toeristische stranden. Aan de andere kant liggen de toeristische stranden waar ook de feestjes enzo zijn.

Playa Lagun was heel erg mooi. Het is een rustig strandje tussen hele hoge rotsen, op het strand liggen allemaal vissersbootjes. Soms komt er ook een vissersboot binnen met een nieuwe lading vis. Deze gaan ze dan staan schoonmaken aan de rand van het strand. Hier kopen mensen ook hun vis, hoe vers wil je het hebben?

Op een gegeven moment haalde een man een krab uit een autoband. Toen ik deze op de foto wou zetten kwamen er twee kindjes aan die kwamen kijken wat ik aan het doen was. De kinderen vonden het zo leuk dat we nog een hele tijd met hun hebben zitten spelen! Echt heel schattig. Het is wel een groot verschil met Nederland, de twee meisjes Tiffany en Whitney konden allebei niet zwemmen, hadden geen bandjes om en zaten gewoon met ons in het water. Terwijl wij met ze aan het spelen waren hebben we de ouders niet een keer langs zien komen. Van een afstandje zaten ze toe te kijken en volgens mij vonden ze het wel best!

Hier op Curaçao zijn ook veel leguanen, ze zitten ook vaak langs de weg en dan zie je ze pas op het allerlaatste moment naast de auto zitten. Elke keer als dat gebeurd dan schrik ik me dood! Bij de strandjes richting westpunt zitten ze allemaal tegen de rotsen. Gister hebben we er maar even een paar op de foto gezet! Ze zijn soms echt heel groot!

Nu ga ik weer ophouden met schrijven, vandaag gaan we naar de oostkant. Eerst de hele dag lekker op het strand en dan rond vijf uur naar het happyhour van Wet&Wild. Dit is een feest op het strand waar bijna iedereen zondags altijd naartoe gaat!

  • 16 Februari 2014 - 20:44

    Marle:

    Zoooo cute die foto's met die meisjes! Vet ook van die tijger op je arm ;) Ahhhh ik wil strand, NU!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 19844

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: