Gran Marcha - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Gran Marcha - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Gran Marcha

Blijf op de hoogte en volg Caroline

04 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Gister zijn we met een groep van 14 meiden naar de Gran Marcha geweest, de grote carnavals optocht van Curaçao! Rond half elf zijn we weggereden omdat het verkeer en de parkeerplekken op een gegeven moment totale chaos worden. Mooi op tijd kwamen we op onze gewenste parkeerplek aan, een plek waar we na de optocht meteen weg konden rijden en direct op de grote weg naar huis zouden zitten.

Bij de carnaval hier huurt iedereen plekken om stellages op te bouwen. Iedereen heeft zijn eigen type stand, er stonden zelfs vliegtuigstoelen en bussen langs de weg waar mensen in staan! Wij hebben er ook voor gekozen om een plek in zo’n stand te huren, omdat het anders lastig en iets gevaarlijker is om een plek langs de route te vinden. Wij stonden met z’n alle in de Chill zone, een stand van de collega van een van de meiden. Voor 125 nafl, ongeveer 55 euro kunnen we hier zondag en dinsdagavond volledig verzorgt in staan!

Omdat we vroeg weg waren gegaan waren we ook vroeg op onze plek. De toch begon rond 12 uur bij Hato, het vliegveld. Het zou dus nog best een tijdje duren voordat ze bij ons zouden komen. Daarom hebben we eerst even over de straat gewandeld en ergens een ijsje gegeten.
Rond half drie kwam de optocht eindelijk bij ons aan. In de tocht lopen 30 groepen mee, allemaal super mooi versierd en aangekleed. Iedere groep heeft een eigen thema met de daarbij horende kleding. De pakken die de mensen dragen zijn heel mooi en heel gedetailleerd! Thema’s die onder andere voorbij kwamen waren avatar, Wild Africa, ballonnen en de gebroken spiegels van Sneeuwwitje. Het heeft ongeveer 3,5 uur geduurd voordat alle groepen voorbij waren.

In groep 19, Waya pa Wepa Pasa, liep mijn collega mee! En in groep 20, Dushi aventura liep mijn oude engels docent van het Walterbosch mee. Super leuk om die allemaal zo te zien!

Tijdens de tocht hebben we vooral staan feesten en heb ik ook veel foto’s gemaakt. Iedereen staat te dansen en feest te vieren. Het is een super gezellig feest waarbij ongeveer de gehele bevolking langs de route staat. Wat ik ook heel leuk vond aan onze plek, is dat we tussen de locals staan. Ik heb met veel mensen staan praten over de tocht. Er was ook een groep Nederlanders bij die ook op zijn Nederlands waren gekleed. Toen ik de vrouw naast mij vertelde dat dit ongeveer het niveau van de Nederlandse carnaval was kwam ze niet meer bij. Ook hebben we gehoord dat er op 21 april een soort zelfde optocht is maar dan in klederdracht. Deze blijkt ook heel erg mooi te zijn. Snel maar even opzoeken wat dat precies inhoud. Maar eerst, vanavond de afscheid van de grote carnaval!

De afscheid van de grote carnaval: de optocht van afgelopen zondag, alleen dan nu met allemaal lichtjes!

(ps, op de foto's een selectie van mijn gemaakte foto's, ik heb hier een limiet op het aantal wat ik in kan voegen dus ik kan helaas niet al mijn foto's bijvoegen!)

  • 04 Maart 2014 - 17:30

    Lidy:

    Heb foto's gezien Caro, wat een feest. Hier is het momenteel ook mooi weer. Vanmorgen gegolfd in stralende zon.
    Liefs Lidy.

  • 04 Maart 2014 - 19:34

    Jeanette:

    prachtige foto's Caroline! Lachen die vliegtuigstoelen langs de kant van de weg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 19844

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: