Dag Renee - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Dag Renee - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Dag Renee

Blijf op de hoogte en volg Caroline

03 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen woensdag was het zo ver: Personeelsuitje! In het Papiaments had ik al mijn collega’s opgetrommeld om gezellig met z’n allen te gaan bowlen. Met een groep van ongeveer 25 man zijn we naar de bowlingbaan gegaan om te kijken wie de beste bowlster en bowler waren. Onder het genot van een snackje en een drankje bleek al snel dat er een aantal mensen met kop boven de rest uitstaken. Wat bleek? Een aantal mensen van werk hebben professioneel gebowld dus die waren allemaal super goed! Het was dan ook al redelijk snel duidelijk wie er met de prijzen vandoor zouden gaan.

Na de benodigde drankjes en hapjes met het werk was het tijd om naar Cabana te gaan. Het was de laatste stap avond met Renee dus dat moest natuurlijk even gevierd worden! Dit keer hadden we helaas geen bank kunnen reserveren, want deze waren allemaal verhuurd. Na ongeveer een half uur drankjes doen begon de ellende: regen. En als het regent, dan regent het hard, heel hard! Wij stonden gelukkig aan de rand waar je net onder de overkapping kunt staan. Cabana is een tent aan het strand, ze hebben wel schermen hangen tegen de zon maar verder is het helemaal open. Na de eerste regenbui liep iedereen weer een beetje onder de zeilen weg en kon het feestje gewoon doorgaan. Voor even.. Op een gegeven moment regende het zo hard dat zelfs de muziek en de lichten ermee ophielden! Uiteindelijk is het een beetje verzopen, maar wel hele gezellige avond geweest.

De volgende dag waren we allemaal vrij, dus we hadden nog mooi een dag om Renee haar verblijf af te sluiten! Het was niet heel zonnig, dus daarom konden we helaas niet naar het strand. José, Tess, Renee en ik zijn ’s middags naar het Spaanse water gegaan om hier een zeilbootje te huren en lekker een rondje te varen. Er stond best veel wind op het Spaanse water waardoor er nogal wat water de boot in kwam. De foto laat wel zien hoeveel.. Ik als kapitein had gelukkig net iets minder last van de verzopen katjes look! :)

Na het zeilen hebben we ons omgekleed en hebben we heerlijk bij Zest op het strand gegrild. Even met zijn vieren nog een keer lekker uit eten. Na het eten zijn we terug gereden naar de Nieuwestraat om hier bij Miles het allerlaatste afscheidsdrankje te drinken.

Lieve Renee, bedankt voor de Dory momenten, de klaagmomenten en de ‘stop de waanzin’ momenten. Ook bedankt voor de ‘schatjes’, alle ananassen en de nachtelijke verhalen waar ik eigenlijk nooit iets van meekreeg maar die wel hilarisch waren. Bedankt voor de momenten dat je vergat dat we weggingen en dat je dan alsnog binnen vijf minuten (ik snap nog steeds niet hoe je dit voor elkaar kreeg) startklaar buiten stond. Ik mis je nu al, niemand wil met mij in het piekuur échte drankjes drinken! Hoe moet ik nou weer zo’n mooie random avond meemaken? Ik vond het super gezellig dat je er bij was en we gaan je missen de laatste weken!

Gelukkig was er vrijdag weer een super mooi feestje om dit afscheid weer een beetje te verlichten. Bij Kokomo was de full moon XXL party, full moon bestaat twee jaar dus er was een extra grote versie om dit te vieren. Met een podium onder de overkapping en een podium op het strand was het eigenlijk een klein festival waar we naartoe gingen. Samen met Mel, Dorian, Sharon en Tess heb ik de hele avond onder een (eindelijk weer) heldere sterrenhemel pasjes staan maken.

Zaterdag hebben we lekker rustig aan gedaan. Nick was de dag ervoor ook aangekomen (eindelijk voor José! Week lang mee lopen pesten: Nog maar 3 dagen he Jos.. Nog maar 3!) dus we hadden een rustig dagje ingepland. We zijn ’s middags naar de Freestyle surfwedstrijd op het Spaanse water gaan kijken. Surfers vanaf Curaçao, Bonaire en Aruba lieten hier hun beste moves zien. Na de wedstrijd hebben we een drankje gedaan bij Zanzibar en hebben Tess en ik samen met Jean-Paul een hapje gegeten bij de pirate-bay. Happy moment: Ik heb hier voor het eerst in mijn leven een vallende ster gezien! Meteen natuurlijk even een wens gedaan, deze ga ik helaas voor jullie niet delen, want straks komt ie niet uit!

Zondag zijn we voor het eerst weer een hele dag naar het strand geweest. De laatste weken hebben we dit eigenlijk niet meer echt zo gedaan. Wat een beetje jammer was, was dat het super bewolkt was de hele dag. We zouden eigenlijk gaan eten bij een toko in Willibrordus, een toko waar een juf van José haar school werkt, maar omdat het zo bewolkt was zijn we toch maar eerder naar huis gegaan. Ik hoop dat het de komende weekenden weer een beetje zonniger wordt! Ik moet natuurlijk nog wel even goed aan mijn kleurtje werken…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 19840

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: