Kampioenen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu Kampioenen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Caroline - WaarBenJij.nu

Kampioenen!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

26 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik hoop dat jullie even de tijd hebben, want we hebben weer heel veel beleefd! Leuke en helaas ook iets minder leuke dingen. Maar laten we beginnen met een leuk ding: Duitsland is Kampioen!! Haha ja dat klinkt misschien een beetje gek, maar ik was zaterdag toch echt heel erg blij met het feit dat Duitsland kampioen is geworden.

Afgelopen zaterdag was er een voetbaltoernooi voor basisscholen. De scholen van José deden hier ook aan mee. José had gevraagd of Renee en ik misschien wouden komen helpen omdat ze een beetje te weinig begeleiding hadden. Renee is als echte keeper bij het penalty schieten gaan staan en ik heb een van de teams van José haar klas begeleid; team Duitsland! De poulewedstrijden waren heel spannend. Na twee wedstrijden gewonnen te hebben verloren we helaas de derde wedstrijd tegen Spanje. Mijn teamlidjes kwamen allemaal een beetje beteuterd het veld af. Gelukkig waren ze na een korte rust weer helemaal fit om de laatste twee poulewedstrijden te winnen, wat ons een plek in de kwartfinales heeft opgeleverd! Bij de kwartfinale en de halve finale eindigden we in penalty schieten. Heel zenuwslopend, maar toch allebei binnen geschopt! De finale ging eigenlijk heel goed, na een 3-0 overwinning konden we met alle trots zeggen dat we kampioen zijn geworden. Van de 25 teams heeft Duitsland gewonnen!

Oke nu een paar minder leuke dingen. Afgelopen woensdag was het afscheidsfeestje van Jord. Jord was mijn medestagiair hier op Curaçao. Ik vind het echt heel jammer dat hij weg is gegaan, want nu zit ik elke dag alleen op kantoor. Nu moet ik iedere vrijdag mijn lunchmaatje missen en is er niemand om de ‘Jord move’ uit te voeren. Lieve Jord, ik vond het super tof om samen met jou hier stage te mogen lopen en ik wens je heel veel succes in Utrecht bij de bank! En als ik terug ben in Nederland dan gaan we zeker snel even een mooi avondje stappen plannen.

Een ander schokkend ding dat vorige week gebeurd is, is dat een van onze collega’s overvallen is. Tijdens het werk is er iemand met een geweer naar hem toe gekomen en heeft hem gedwongen om al zijn spullen af te geven. Gelukkig heeft hij dit ook meteen gedaan. De dag nadat het gebeurd was kreeg had hij verplicht vrij van werk. Die dag daarna is hij een halve dag met een andere collega mee geweest op de vrachtwagen, ik vond het heel heftig om te zien hoe hij eruit zag toen hij weer op werk kwam. Je kon echt aan zijn gezicht zien dat hij heel erg aangeslagen was. Hij vertelde ook wel dat hij de eerste twee nachten eigenlijk niet heeft geslapen. Dit vind ik ook helemaal niet gek! Het is heftig om te zien hoeveel het met iemand doet als er zoiets gebeurd. Ik denk dat wij helemaal niet kunnen inschatten hoeveel impact zo’n situatie op mensen heeft. Het is wel even weer goed dat iedereen op scherp gezet wordt. Ik voel me eigenlijk altijd heel veilig in dit land waardoor je toch snel een beetje makkelijk in dingen wordt. Het is heel goed dat we nu even gezien hebben dat de criminaliteit hier toch wel echt aanwezig is dus dat we echt heel goed op moeten blijven letten. Voor mijn collega hoop ik dat hij er niet teveel aan over houdt en dat hij er snel overheen komt. Het is namelijk een super leuke collega!

Iets anders wat minder leuk is maar waar ik niet te lang op inga zijn mijn huisgenoten. Mijn huisgenoten werken allemaal in de horeca dus hebben hele andere werktijden. Blijkbaar vinden zij het normaal om ’s nachts zoveel lawaai te maken dat iedereen hier wakker van wordt. We hebben geprobeerd hier een normaal gesprek over te voeren, maar helaas vinden zij dat wij zeuren en dat ze volledig in het recht staan om van drie tot half vijf ’s nachts het huis bij elkaar te schreeuwen. Erg vervelend als je iedere dag om 6 uur op moet voor je stage..

Oké klaar met de vervelende dingen en weer door met leuke dingen! Vorige week donderdag heb ik voor het eerst sinds tijden ook weer paard gereden. Samen met Dorian had ik een les bij manege Société Hippique Curaçao. In het begin was het wel weer heel erg wennen, maar het was ook super leuk om te doen! Hoewel het natuurlijk niet zo ging als hoe ik een aantal jaar geleden reed, viel het me allemaal nog reuze mee.
Vrijdag zijn Sharon, Tess, Renee, José en ik bij de Tony’s Roma gaan eten. Hier hebben ze super lekkere spareribs. Renee had (bijna) haar laatste stagedag en voor José was het ook eigenlijk voorbij. Dit moest natuurlijk gevierd worden! Verder hebben we toen niet zoveel meer gedaan, het voetbaltoernooi was de volgende dag dus we zijn na het eten lekker naar huis gegaan.

Zaterdag heb ik net al verteld, dus door naar zondag. Gister hebben we een poging tot windsurfen gedaan. Bij het Spaanse water hebben we met z’n vieren twee planken gehuurd, zo konden we elkaar een beetje afwisselen. Na een paar uur proberen zat er bij iedereen toch best wat verbetering in! Op het einde ben ik nog met een iets groter zeil en een iets kleinere plank naar de overkant gescheurd. Ik snap nu eindelijk waarom mensen surfen leuk vinden! Als je relaxt staat, dan is het echt mooi om aan je zeil te hangen.

Gisteravond zijn Sharon, Renee, Melody en ik nog naar Rockbeach geweest. Hier hadden ze iets nieuws, voor 25 gulden een techno feestje inclusief bier, fris en wijn. Tess staat sinds vorige week daar op zondag achter de bar, dus we moesten natuurlijk wel even hoi zeggen! Het was een hele ontspannen setting, dus we hebben rustig een paar drankjes gedaan om vervolgens moe ons bed in te stappen. Een geslaagd weekend!


  • 26 Mei 2014 - 17:36

    Isabella:

    Jij hebt het ook erg druk op je stage he caro

  • 26 Mei 2014 - 18:07

    Caroline :

    Tsja dit is gewoon mijn maandag ochtend taak! haha Heel belangrijk!

  • 26 Mei 2014 - 18:26

    Lody:

    Oei Caro is wel heel spannend wat je meemaakt. Kijk maar goed uit. Je bent een mooie meid is natuurlijk ook aantrekkelijk voor die boeven. Ga a.u.b. Alleen op pad met een groep! Ik weet dat jij dat ook wel weet, maar het moest even van mijn hart! Ik denk veel aan je en hoop dat de laatste weekjes nog erg fijn zijn? Liefs Lidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 19844

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: